Cottweiler for REEBOK AW 2017-2018 - PITTI UOMO 91 Special Event (Foto: PITTI IMMAGINE)

EKSKLUZYWNA MODA MĘSKA NA SEZON JESIEŃ-ZIMA 2017-2018

 

 

Golden Goose Deluxe Brand AW 2017-2018 - PITTI UOMO Special Event (Foto: PITTI IMMAGINE)

Golden Goose Deluxe Brand AW 2017-2018 – PITTI UOMO Special Event (Foto: PITTI IMMAGINE)

 

HEDONIZM W STYLU LUXURY STREET

 

   W męskich kolekcjach na sezon jesień-zima 2017/18 dominuje kosmopolityczny styl luxury street łączący funkcjonalność odzieży w duchu wszechobecnego, sportowego athleisure z wyrafinowanym nurtem underground  umiejętnie zmiksowanym z szykownym stylem dandy.

 

Concept Korea - Ordinary People AW 2017-2018 - PITTI UOMO 91 Special Event (Foto: PITTI IMMAGINE)

Concept Korea – Ordinary People AW 2017-2018 – PITTI UOMO 91 Special Event (Foto: PITTI IMMAGINE)

  

Nieprzypadkowo w minionym roku uwaga stylistów skierowała się w stronę estrady, a to głównie za sprawą odejścia wielkich muzycznych guru lat 80-tych: Davida Bowiego, Prince’a i Georga Michaela, którzy, dzięki swemu charakterystycznemu i naśladowanemu przez miliony młodych ludzi wizerunkowi, na stałe weszli do historii światowej mody.

 

Ten pokaz slajdów wymaga włączonego JavaScript.

 

   Ten kreatywny i kosmopolityczny remix modowych stylów zdaje się zaspokajać jedną z atawistycznych potrzeb zagubionego w globalnym świecie współczesnego mężczyzny jaką jest przemożna chęć wyrażenia swego hedonistycznego ego. I tak przez dziesiątki lat obowiązujący w męskim świecie dress code ustępuję miejsca kreatywnej mieszance stylów, której wspólnym mianownikiem jest wygoda i funkcjonalność.

 

JESIENNE KLIMATY

 

Proponowana na sezon jesień-zima 2017-18  gama kolorystyczna przywołuje naturalne kolory jesieni. Nadal modny jest noszony i zeszłej zimy i wiosny jasny beż, lecz często zastępowany jest on ciemnym, ziemistym brązem i wojskowym khaki. Pośród ciemnej gamy czerni, szarości, brązów i głębokich granatów wybijają się barwne akcenty czerwieni, pomarańczy i musztardowego. Często przewijają się przez nowe kolekcje kolory późnej jesieni oraz brudny granat i turkus oraz ciemny burgund.

 

 

Do łask powracają jesienno-zimowe w klimacie grube welury i długo zapomniane cieńsze i grubsze sztruksy. Szlachetne wełny powielają typowe dla angielskiego krawiectwa pepitki oraz większe i mniejsze kratki. Jednym z szeroko proponowanych motywów dekoracyjnych jest utrzymany najczęściej w klasycznych barwach beży, brązów i czerni angielski motyw Prince of Wales.

TAGLIATORE AW 2017-2018 (Foto: Producent)

TAGLIATORE AW 2017-2018 (Foto: Producent)

 

Włoski producent krawieckiej, męskiej klasyki TAGLIATORE proponuje go nawet w jego pierwotnej wersji  Glencheck. Ten motyw poziomej i pionowej, szerokiej kraty stosowanej na wełnianym twillu posiada wyraźnie odróżniający się kolorystycznie pasek, który w przeszłości wskazywał na konkretny klan pochodzenia noszącego go mężczyzny. Powielający ten motyw dwurzędowy płaszcz z krawieckimi wykończeniami i guzikami ze skóry TAGLIATORE uszyty jest z wełny z dodatkiem szlachetnej alpaki.

 

SPORTOWA KLASYKA

 

W większości jesienno-zimowych kolekcji dominuje funkcjonalny casual w duchu vintage nawiązującego do lat 70-tych, 80-tych i 90-tych.

 

Ten pokaz slajdów wymaga włączonego JavaScript.

 

Pełnym wyrazem tej wszechobecnej tendencji jest nowa kolekcja Tommy’ego Hilfingera, który postawił na kochające sportowy vintage pokolenie Millenials. Na oficjalna premierę swej kolekcji, która odbyła się podczas styczniowej edycji florenckich targów ekskluzywnej mody męskiej PITTI UOMO we florenckim Palazzo Corsini, stylista zaprosił w charakterze modeli kilku niesamowicie popularnych w mediach społecznościach beniaminków Hollywood, wśród których znaleźli się Rafferty Law – syn Jude Lawa, Presley Gerber – syn Cindy Crawford i Gabriel Kane Day-Lewis – syn Daniela Day-Lewisa (na zdjęciu poniżej).

 

TOMMY HILFIGER AW 2017-2018 - guest PITTI UOMO 91 (Foto: PITTI IMMAGINE)

TOMMY HILFIGER AW 2017-2018 – guest PITTI UOMO 91 (Foto: PITTI IMMAGINE)

 

Podczas wspomnianych targów, na których debiutowały kolekcje jesień-zima 2017-2018,  również florencki RIFLE zaskoczył gości targowych instalacją z wielkich bloków lodowymi, we wnętrzu których zaprezentował swe nowe, denimowe spodnie nawiązujące do modnego obecnie stylu lat 80-tych i 90-tych.

ROY ROGERS AW 2017-2018 (Foto: Producent)

ROY ROGERS AW 2017-2018 (Foto: Producent)

 

Ciekawym projektem łączącym denimowy casual z najwyższych lotów krawiectwem jest natomiast nowa kolekcja spodni Limited Edition włoskiego producenta ROY ROGERS, który stworzył ją we współpracy ze znanym, florenckim krawcem LIVERANO&LIVERANO.

ROY ROGERS AW 2017-2018 (Foto: Producent)

ROY ROGERS AW 2017-2018 (Foto: Producent)

 

Debiutująca przed rokiem w stylu modern dandy męska linia PATRIZIA PEPE tą razą nawiązuje do funkcjonalnego świata sportu. W jej nowej kolekcji, utrzymanej w duchu modnego athleisure, znajdziemy obok wełny powszechnie stosowany nylon, elastyczne taśmy, termozgrzewalne aplikacje i gumowane płaszczyzny.

 

Ten pokaz slajdów wymaga włączonego JavaScript.

PASHMERE AW 2017-2018 (Foto: Producent)

PASHMERE AW 2017-2018 (Foto: Producent)

 

Sportowe linie w modnej, klasycznej odsłonie charakteryzują również nową, debiutującą na styczniowych targach we Florencji kolekcję włoskiego weterana Made in Italy Z ZEGNA.

BLAUER AW 2017-2018 (Foto: Producent)

BLAUER AW 2017-2018 (Foto: Producent)

 

Coraz więcej oddanych fanów w całym świecie ma również włoski, lecz mający amerykańskie korzenie BLAUER, który w roku biegłym zainkasował 40 milionów Euro tj. o 19% więcej niż w  roku 2016. Do dziś to właśnie BLAUER jest najważniejszym dostawcą funkcjonalnej odzieży mundurowej dla amerykańskiej policji i straży pożarnej.

BLAUER AW 2017-2018 (Foto: Producent)

BLAUER AW 2017-2018 (Foto: Producent)

 

Miłośników filozofii green ucieszy z pewnością fakt, iż włoski brand SAVE THE DUCK, specjalizujący się w produkcji kurtek z ekologicznego puchu poszerzył swą ofertę o sektor luksusowy. W obecnym sezonie lansuje on kolekcję „Luxury Capsule Recycled” stworzoną we współpracy z brytyjskim stylistą Christopherem Raeburnem dystrybułowana w ekskluzywnych department  store, w których do tej pory królowały produkty z naturalnego puchu.

 

 

OBUWIE  I GALANTERIA

 

Sekcja targowa TOUCH! AW 2017-2018 PITTI UOMO 91 (Foto: PITTI IMMAGINE)

Sekcja targowa TOUCH! AW 2017-2018 PITTI UOMO 91 (Foto: PITTI IMMAGINE)

ALBERTO FASCIANI AW 2017-2018 - model ULISSE z końskiej skóry (Foto: Producent)

ALBERTO FASCIANI AW 2017-2018 – model ULISSE z końskiej skóry (Foto: Producent)

CAT AW 2017-2018 - model Black Dioniso (Foto: Producent)

CAT AW 2017-2018 – model Black Dioniso (Foto: Producent)

 

Podobnie jak w zeszłym sezonie jesienno-zimowym najmodniejszym, męskim obuwiem tej zimy są wysokie, wiązane botki w stylu tracking wykonane z najróżniejszych materiałów ze szlachetną, cielęcą skórą na czele. Pomimo swego sportowego rodowodu modne, górskie buty nabierają eleganckiego charakteru, co czyni z nich idealne obuwie nawet na bardziej formalne okazje. W ślad za tą modą mniej czy bardziej eleganckie botki z obowiązkowo grubą podeszwą pojawiły się nawet w kolekcjach producentów wyłącznie męskiej, obuwniczej klasyki.

MORESCHI AW 2017-2018 (Foto: Producent)

MORESCHI AW 2017-2018 (Foto: Producent)

 

 

Pośród  torb nadal popularne są funkcjonalne, męskie shoppery i plecaki w najróżniejszych formach i kolorach. Jeden z nowych, ultranowoczesnych plecaków proponuje PIQUADRO. Jego model wykonany ze skóry i tkaniny technicznej  i przeznaczony na komputer przenośny, ma wbudowane światła led oraz potrafi komunikować bezprzewodowo ze smartfonem dzięki powerbankowi wi-fi i aplikacji producenta „conneqe”.

FELISI AW 2017-2018 (Foto: Producent)

FELISI AW 2017-2018 (Foto: Producent)

 

Raczej ciemny i stonowany kolorystycznie jesienno-zimowy total look ożywiają kolorowe dodatki jak choćby nowe modele skarpetek włoskiego STORY LORIS opatrzone kolorowymi  wizerunkami psiaków i zabawnych klamerek.

 

Ten pokaz slajdów wymaga włączonego JavaScript.

 

PITTI DANCE OFF

 

    Wyraźnie obserwowana w męskiej modzie potrzeba niczym nie skrępowanego, dynamicznego indywidualizmu znalazła wyraz w nawiązującym do tańca przesłaniu styczniowej, już 91. edycji florenckich targów ekskluzywnej mody męskiej PITTI UOMO prezentujących kolekcje na sezon jesień-zima 2017-2018.

 

Ten pokaz slajdów wymaga włączonego JavaScript.

 

Wydarzeniem tych targów stał się taneczny pokaz nowej kolekcji brytyjskiego weterana mody Paula Smitha, który był tegorocznym gościem specjalnym PITTI UOMO. Młodzi tancerze ubrani w lansowaną po raz pierwszy nową, casualową kolekcję PS by PAUL SMITH, dedykowaną miejskim rowerzystom, do których należy sam stylista, wykonywali swe karkołomne akrobacje w rytmie słynnych hitów Davida Bowiego, Georga Michaela i Princea. W swej nowej linii Paul Smith reinterpretuje najważniejsze założenia swego polifunkcjonalnego stylu „na wszystkie okazje”, jak sam go definiuje. Jego wysoce ergonomiczne modele wykonane z wykorzystaniem tkanin technicznych  w sposób mistrzowski łączą charakter hi-performance ze stylistyką luxury.

 

Golden Goose Deluxe Brand AW 2017-2018 - PITTI UOMO Special Event (Foto: PITTI IMMAGINE)

Golden Goose Deluxe Brand AW 2017-2018 – PITTI UOMO Special Event (Foto: PITTI IMMAGINE)

 

Sport w młodzieżowym wydaniu skater był również bohaterem odbywającego się we florenckiej Stazione Leopolda multimedialnego pokazu weneckiego producenta kultowych już sneakerów z gwiazdą GOLDEN GOOSE. Z okazji 10-lecie istnienia producent ten stworzył limitowaną kolekcję obuwia i konfekcji, która jest obecnie dystrybułowana w wybranych salonach z nim współpracujących.

W styczniu b.r. we florenckim Palazzo Strozzi odbyła się również multimedialna prezentacja nowego modelu sneakersa NEW BALANCE o nazwie „247 Luxe” przygotowana we współpracy z magazynem VOGUE.

 

TIM COPPENS AW 2017-2018 - PITTI UOMO Special Event (Foto: Antonio Lori)

TIM COPPENS AW 2017-2018 – PITTI UOMO Special Event (Foto: Antonio Lori)

 

W modnych klimatach athleisure utrzymana jest też jesienno-zimowa kolekcja pracującego w Nowym Jorku, belgijskiego stylisty TIMA COPPENSA,  który był młodą gwiazda florenckich targów. Na jej światowej premierze we Florencji podziwiać można było jego unikalny styl łączący wysokich lotów krawiecki tailoring z młodzieżową kultura ulicy. Wszystko wskazuje na to, iż ten niespotykany dotychczas mariaż luksusowego, krawieckiego rzemiosła z coraz popularniejszym, sportowym athleisure na długo wyznaczać będzie nowe horyzonty w światowej modzie.

 

TIM COPPENS MENSWEAR GUEST DESIGNER AW 2017-2018 - PITTI UOMO 91 Special Event (Foto: PITTI IMMAGINE)

TIM COPPENS MENSWEAR GUEST DESIGNER AW 2017-2018 – PITTI UOMO 91 Special Event (Foto: PITTI IMMAGINE)

 

Szczególnie sugestywny pokaz styczniowych targów PITTI UOMO odbył się w florenckim MUSEO MARINO MARINI, w którym miała miejsce światowa premiera futurystycznej kolekcji dwóch londyńskich designerów i artystów Bena Cottrella i Matthew Dainty’ego powstałej na zamówienie ADIDAS GROUP.

 

Cottweiler for REEBOK AW 2017-2018 - PITTI UOMO 91 Special Event (Foto: PITTI IMMAGINE)

Cottweiler for REEBOK AW 2017-2018 – PITTI UOMO 91 Special Event (Foto: PITTI IMMAGINE)

 

Należący do niej i będący światowym liderem w sektorze fitness REEBOK wzbogacił się tym samym o unikalną kolekcję konfekcji, obuwia i dodatków o właściwościach terapeutycznych uzyskanych dzięki zastosowaniu typowego dla sportu rehabilitacyjnego ujęcia holistycznego.

 

CARLO VOLPI AW 2017-2018 - PITTI UOMO 91 Special Event (Foto: PITTI IMMAGINE)

CARLO VOLPI AW 2017-2018 – PITTI UOMO 91 Special Event (Foto: PITTI IMMAGINE)

 

 

10 TYSIĘCY BIAŁYCH RÓŻ

 

Warto wspomnieć, iż to właśnie Florencja, a dokładnie neoklasycystyczna “Sala Bianca” (Biała Sala) medycejskiego Palazzo Pitti (dziś Galleria Palatina) była świadkiem narodzin tak cenionego dziś w światowej modzie Made in Italy. W początkach lat 50-tych, kiedy to Florencja była włoską stolica mody, to tam właśnie odbywały się prestiżowe pokazy najważniejszych kolekcji.  Podczas styczniowych targów PITTI UOMO Tradycję tą odnowił unikalny pokaz kolekcji florenckiego domu mody STEFANO RICCI, który uświęcił nim 45 lat swego istnienia. Na tle 10 tysięcy białych róż zaprezentowana została  ekskluzywna, męska kolekcja tego słynącego z krawieckiego kunsztu luksusowego maison. We wspaniałej Białej Sali Palazzo Pitti, obok dorosłych modeli, defilowali również chłopcy ubrani w debiutującą od obecnego sezonu jesień-zima 2017/18 dziecięcą kolekcję STEFANO RICCI JUNIOR, będącą wyrafinowaną mini wersją męskich modeli.

 

STEFANO RICCI AW 2017-2018 (Foto: Producent)

STEFANO RICCI AW 2017-2018 (Foto: Producent)

 

Obie kolekcje charakteryzują się rzemieślniczym, krawieckim wykończeniem, cennymi dodatkami i zastosowaniem najwyższej jakości tkanin, wśród których znalazł się m.in. garnitury z najcieńszej i najrzadszej, andyjskiej welny vicuna i smokingi z ręcznie tkanego jedwabiu pochodzącego z „Antico Setificio Fiorentino”, które to laboratorium jest od paru lat własnością rodziny Ricci. Powstają w nim m.in. tkaninowe obicia wykorzystywane we wnętrzach najdroższych jachtów świata.

 

STEFANO RICCI AW 2017-2018 (Foto: Producent)

STEFANO RICCI AW 2017-2018 (Foto: Producent)

 

Na pokazie nie zabrakło również akcentów w stylu luksusowego casual jak np. sportowych bluz czy kurtek w modnym typie biker wykonanych z krokodylowej skóry. Pokaz STEFANO RICCI zakończył ubrany w ciemny frak toskański tenor Andrea Bocelli w towarzystwie synów Amosa i Matteo w białych smokingach.

 

Znacząca rola, jaką odgrywała Florencja w narodzinach włoskiego stylu i mody uwieczniona została na stu historycznych fotografiach z lat 30-70 ubiegłego wieku pochodzących z Archiwum Locchi, których wystawa zainaugurowana została podczas styczniowych targów w galerii florenckiego Palazzo Pitti.

 

 HI – BEAUTY

Po raz pierwszy na styczniowym, florenckim salonie PITTI UOMO pojawiła się odrębna ekspozycja ekskluzywnych perfum i kosmetyków zapożyczona  z organizowanego przez PITTI IMMAGINE co roku salonu PITTI FRAGRANZE (Pitti Zapachy). Jak podkreślali jej organizatorzy każdy szanujący się salon z luksusową odzieżą posiada corner dedykowany perfumom i wodom kolońskim do ciała i wnętrz stąd narodziła się idea dedykowania im jednej z przestrzeni targowych.  Znalazły się na niej zapachy takich marek z najwyższej półki jak Chabaud Maison de Parfum, Essenzialmente Laura, Fueguia 1833, Maison Bereto – Fragranza in Arte , Miller et Bertaux, Morph Parfum i RPL Parfums.

Perfumeryjne nowinki pojawiły się również poza siedzibą targów.  W jednym z najstarszych na świecie, prowadzonych przez zakonników z florenckiego kościoła Santa Maria Novella laboratoriów perfumeryjnych odbyła się prezentacja nowej, kaszmirowej linii konfekcji zakupionego w 2015 r. przez Włochów szkockiego domu mody BALLANTYNE, której towarzyszył debiut stworzonego na tą okazję zapachu unisex „Lana” (wełna).

 

 

 

Dodaj komentarz